Informatie

Gymvereniging Kwiek geeft gymlessen voor jong en oud in Melissant (Goeree Overflakkee) in de sporthal van de Melishof. Hieronder volgt een opsomming van de mogelijkheden binnen de vereniging:

Ouder- en kindgym

Bij ouder en kindgym kunnen ouders, maar uiteraard ook opa’s of oma’s samen met een peuter genieten van klimmen en klauteren, maar er worden ook kringspelletjes gedaan, liedjes gezongen en bewogen op muziek. Alle peuters zijn welkom vanaf het moment dat ze zelfstandig kunnen lopen tot het moment dat ze 4 jaar worden. Deze lessen worden verzorgd door Marleen Matsinger.

Kleutergym

Gymnastiek voor jongens en meisjes tussen 4 en 6 jaar. Ook hier staan kringspelletjes centraal, maar worden ook de motorische vaardigheden getraind, afgestemd op de leeftijd. Deze lessen worden gegeven door Charita de Vogel

Recreatiegym

Deze gymlessen zijn voor Meisjes en jongens. Er zijn twee groepen, eentje voor de leeftijd van 6 tot 8 jaar en eentje voor de leeftijd van 8 tot 12 jaar. Ook hier worden nog kringspelletjes gedaan, maar de nadruk ligt meer op het gymmen. Deze lessen worden verzorgd door Marleen Matsinger.

Dames- en seniorgym

Gymlessen voor dames vanaf 13 jaar. Deze lessen worden verzorgd door Ingrid de Vogel.

Selectiegym

Als tijdens de gewone gymlessen blijkt dat je best lenig bent en erg goed kan turnen, dan kan er aan je gevraagd worden of je bij de selectie wilt komen. Je krijgt dan specifieke turnlessen en je kan meedoen aan turnwedstrijden.
Om bij de selectie te kunnen komen moet je vanaf jonge leeftijd bezig zijn met gym/turnen. Deze lessen worden verzorgd door Ingrid de Vogel.

Freerunning

Bij freerunning beweeg je over de toestellen met gymnastische technieken. Je leert beheerst over de toestellen te gaan en je lekker vrij te kunnen bewegen door de zaal. Deze les wordt verzorgd door Raimond Moeran

Move-it

Er zijn twee groepen, vanaf 6 jaar en vanaf 12 jaar. Zowel jongens als meiden kunnen lekker bewegen op muziek. Er wordt op flink tempo bewogen en er worden ieder keer weer nieuwe dansen ingestudeerd. Er worden voornamelijk HipHop lessen gegeven, er is natuurlijk altijd ruimte voor wat andere stijlen. Deze lessen worden verzorgd door Melody van Gils.

Dames conditietraining

Conditietraining voor dames van alle leeftijden. Deze lessen worden verzorgd door Renée Volker.

55+ Gym

Bewegen voor dames vanaf 55 jaar. Iedereen kan op zijn eigen tempo en niveau bewegen. Deze lessen worden verzorgd door Marleen Matsinger.

Bewegen houd u fit, vitaal en houd de spieren sterker